כמה עולה הובלת פריטים בודדים

הובלות של פריטים בודדים הן שירות פופולרי מאוד, ובאופן טבעי הציפייה היא שהמחיר שלהן יהיה נמוך – מי שלמשל קונה ספה יד שנייה ב-1,000 ש"ח לא יוסיף על העלות הזו עוד סכום דומה עבור העברתה. מאחר שלצורך העברת פריט בודד או אפילו 2-3 פריטים אין צורך בצוות שלם ובדרך כלל גם לא במשאית גדולה אלא אפשר להסתפק בשני מובילים עם טנדר, העלות אכן תהיה נמוכה, מה גם שההעמסה והפריקה מתבצעות מהר מאוד. למרות זאת, חשוב להקפיד על איכות המובילים ולחפש רק אנשי מקצוע עם ניסיון בביצוע הובלות קטנות וגדולות.

מה מובילים?

הפרמטר הראשון שלפיו נקבעת העלות של הובלת פריט בודד הוא הרהיט או המכשיר שאותו תרצו להעביר. מבחינת המובילים המידע הרלוונטי הוא משקל המכשיר או הרהיט והמידות שלו, וגם התשובה לשאלה האם יש צורך בפירוק והרכבה של אותו פריט כדי שיעבור בפתחים הרלוונטיים משפיעה על תג המחיר. בתחתית העמוד תמצאו פירוט של טווחי המחירים המקובלים עבור הפריטים הנפוצים ביותר. אם יש צורך במנוף – גם פריט בודד יכול להיות כבד מאוד, למשל ג'קוזי או פסנתר כנף – ההובלה תתייקר במידת מה.

מאיפה ולאן מעבירים את הפריטים?

המרחק שבין הנקודה שממנה יוצא הפריט לבין הנקודה שאליה הוא אמור להגיע הוא עוד שיקול בהצעת המחיר שתקבלו מהמובילים שמתמחים בהובלות הקטנות. בדרך כלל המרחקים יהיו קצרים יחסית, כי לדוגמה הובלה מנצרת לתל אביב של ספה עלולה להיות יקרה יחסית ולא משתלמת. אם בכל זאת רוצים להעביר פריט מסוים מעיר אחת לעיר שנייה שרחוקה ממנה, למשל כשיש לאותו פריט ערך רגשי גבוה, אפשר לנסות למצוא חברת הובלות שממילא מבצעת הובלה גדולה ליעד סמוך ו"לתפוס עליה טרמפ" – העברת פריט בודד בתוך הובלה גדולה מוזילה את העלות שלו. כמובן שבמקרים אלה תצטרכו להתגמש מבחינת התזמון של ההובלה.

תזמון

למועד שבו תבקשו לבצע הובלה של פריט בודד יש גם כן השפעה על העלות שלה. באופן עקרוני בחורף כל ההובלות זולות יותר בהשוואה לקיץ, לפעמים אפילו בהפרש משמעותי. באופן דומה הימים הראשונים של כל חודש, הימים האחרונים וסביב ה-15 בחודש עמוסים אף הם מבחינת רוב המובילים – כולל אלה שמעדיפים לבצע הובלה קטנה (כי הם עסוקים עם העברת דירות סטודיו, הובלות של סטודנטים וכו') – ולכן המחירים גבוהים יותר.

נגישות

אמנם הובלה של מיטה היא בכל מקרה מלאכה פחות מורכבת ופחות ממושכת בהשוואה להעמסת משאית בתכולת דירה שלמה, אבל גם כך יש חשיבות לנגישות – כלומר עד כמה קל להעביר את הפריט הבודד מהמקום שבו הוא נמצא אל הטנדר, וכמה פשוט ונוח להעביר אותו אחר כך מהטנדר אל המקום המיועד לו. כדאי לוודא שלמובילים יש מקום חנייה קרוב ואפילו לשמור מקום כזה במועד הרלוונטי.

דוגמאות למחירים של הובלות נפוצות

הובלת מקרר – בין 250 ל-400 ש"ח. חשוב לוודא שהמכשיר הרגיש מועבר בעמידה כדי שלא ייגרם נזק למנוע.

הובלת מייבש כביסה או מכונת כביסה – בין 200 ל-250 ש"ח. גם פריטים אלה מועברים בעמידה בלבד. הובלה של שניהם ביחד תעלה 300-400 ש"ח, ובאופן כללי כדאי לדעת שאם מעבירים 2 או 3 פרטים התשלום הוא כמובן לא סכום המחירים של כל פריט בנפרד אלא פחות מכך.

הובלת תנור אפייה עם כיריים – בין 200 ל-250 ש"ח. חשוב לוודא שכל החלקים הקטנים של הכיריים נארזו בנפרד בשקית סגורה היטב.

הובלת שולחן (בגודל סטנדרטי, מעץ או זכוכית) – 200-250 ש"ח.

הובלה של סלון (1+2+3 או פינתי) – 200-400 ש"ח.

הובלת ארון – 200-600 ש"ח (בהתאם למספר הדלתות שלו).

הובלת שולחן סנוקר – 300-2000 ש"ח.

הובלת מיטה – 250-500 ש"ח.